حجت الاسلام غلامی:

تحولات اجتماعی در گرو فعالیت میدانی بانوان است

تحولات اجتماعی در گرو فعالیت میدانی بانوان است
حسین فلاح مراد
0
۰۱ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام غلامی ضمن تشریح چگونگی فرآیند شکل گیری شبکه شریکه الامام در دل شبکه امامت، گفت: بر همگان ثابت شده است که اگر بانوان در عرصه عمل حضور نداشته باشند، تحولی در اجتماع رخ نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا غلامی قائم مقام بنیاد هدایت در راستای تبیین طرح شریکه الامام و در جمع همسران مدیران کل و معاونین فرهنگی سازمان تبلیغات شهرستان‌ها با اشاره به حماسه آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی عنوان کرد: هرگاه بانوان به صحنه های مختلف اجتماعی ورود پیدا کردند، حضور اثرگذار و همراه با نظم و جدیت آن‌ها همگان را متحیر کرده است.

وی افزود: اگر بانوان در عرصه عمل حضور نداشته باشند، تحولی رخ نخواهد داد و این چیزی است که به همگان ثابت شده است.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت عظیم و پتانسیل ارزشمند خواهران همواره راهگشا بوده، به فعالیت چشمگیر واحد بانوان بنیاد هدایت اشاره و بیان کرد: بانوان بنیاد هدایت از مرداد ماه سال جاری فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کردند و در این مدت اندک رشد قابل توجهی داشتند و این روند و شتاب فعالیت بانوان و عزم جدی آنان در این مسیر بسیار ارزشمند است.

او خاطرنشان کرد: مسئله امامت ناظر بر این است که به سمت تمدن سازی حرکت کرده است و برای تحقق ظهور تلاش نماید که در این راستا به میدان آوردن ظرفیت مردمی توسط شبکه امامت و به دنبال آن حل مشکلات مردم به صورت مسجد محور، در رقم خوردن این تحول جدی براساس گفتمان رهبر معظم انقلاب بسیار مؤثر است.

قائم مقام بنیاد هدایت همچنین به تشریح روند کاری بنیاد هدایت اشاره و عنوان کرد: بنیاد هدایت، گفتمان امامت با محوریت امام محله را آغاز کرده و یکی از دغدغه های ما در این راستا استفاده از ظرفیت‌های شناسایی نشده و در عین حال بی‌نظیر بانوان در محلات مختلف بوده است.

وی افزود: در این راستا و برای یافتن گزینه مناسب جهت ایجاد پیوند میان ظرفیت مختلف بانوان و مساجد، با انجام مباحثه و جمع بندی نظرات، بهترین فرد در این خصوص همسر امام شناخته شد تا برای به میدان آوردن بانوان محله تلاش نماید و برای او عنوان شریکه الامام انتخاب شد چراکه اعتقاد براین است که در اجر و زحمات کار امامت دخیل و سهیم می‌باشد.

حجت الاسلام غلامی همچنین به نحوه پای کار آوردن و توجیه شبکه شریکه الامام پرداخت و گفت: تشکیل شبکه راهیاری شریکه الامام یکی از اقدامات واحد بانوان بنیاد هدایت در این خصوص بوده است تا با کمک این شبکه در جهت توانمندسازی، انگیزه سازی و ارتقای مهارت بانوان شریکه الامام تلاش نمایند.

وی اضافه کرد: شبکه راهیاری شریکه الامام برای ورود بانوان در این عرصه و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی توسط همسران امامان، ایجاد انگیزه و ارتقای مهارت آن‌ها تلاش می‌نماید و به برطرف شدن موانع جهت متحول کردن محله‌ها با استفاده از ظرفیت بانوان کمک می‌کند.

حجت الاسلام غلامی در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعوت از بانوان حاضر در جلسه برای کمک به اجرای بهتر این طرح بیان داشت: واحد بانوان بنیاد هدایت امیدوار است با استفاده از ظرفیت‌های شما به زودی عملیاتی عظیم را رقم زند تا پیوندی بین ظرفیت‌های موجود و مساجد ایجاد شود و هویت و کارکرد مساجد ارتقا یابد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!