معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

دقت‌نظر نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بی‌نظیر است+فیلم

دقت‌نظر نمایشگاه مسجد جامعه پرداز بی‌نظیر است+فیلم
بنیاد هدایت
0
۲۹ آذر ۱۴۰۱

حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی گفت: دقت نظری که باتوجه به فناوری‌ها و نرم افزارها در این نمایشگاه وجود دارد در نوع خود بی‌نظیر و پسندیده است.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، طی سخنانی، اظهار کرد: در مجموعه بنیاد هدایت واکاوی خوبی به منظور بیان مدل حکمرانی مردمی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدل حکمرانی اسلام ناب در واقع مدل حکمرانی امام و امت است، عنوان کرد: دقت نظری که باتوجه به فناوری‌ها و نرم افزارها در این نمایشگاه وجود دارد در نوع خود بی‌نظیر و پسندیده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نقش مسجد به عنوان یک نقطه اساسی عملیات در هر محله تعریف شده است.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این نکات بسیار مهم است، مطرح کرد: باید برخی از نکات ظریف در مسیر اجرا و در محلات برطرف شوند تا این فرآیند همواره درحال به روز شدن و توسعه باشد.

حسین آبادی با اشاره به تاثیر رفتارها بر عقاید و افکار، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه سبک زندگی در حوزه رفتار است می‌تواند تاثیر بسیاری در افکار داشته باشد که در نهایت منجر به تمدن‌سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساجد باید نقش فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات محله را بر عهده بگیرند، تصریح کرد: دلیل توجه بر مساجد نیز این است که مساجد، پایگاه‌هایی با رنگ و بوی اسلام و تدین هستند که ملاک‌ها و معیارهای اسلامی از دل آن‌ها بیرون خواهد آمد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به ضرورت توجه به مسجد به عنوان محور و کانون گفتمان‌سازی محله، یادآور شد: مساجد با محوریت امام جماعت می‌توانند به نفع مردم، مسیر اشتباه گذشته را اصلاح کرده و با پیاده‌سازی فرامین اسلامی نقش مهمی در تمدن‌سازی ایفا کنند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

وبسایت منار

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!