مدیر تبلیغات اسلامی دامغان:

رویکرد اجتماعی شبکه امامت در مسیر تبدیل شدن به یک گفتمان است

رویکرد اجتماعی شبکه امامت در مسیر تبدیل شدن به یک گفتمان است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۱ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام ملکیان گفت: رویکرد امامان در انجام فعالیت های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است و سبب شده تا مردم نگاه ویژه تری به روحانیت داشته باشند.

حجت الاسلام محمد علی ملکیان راهیار شهرستان دامغان در گفت و گو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به موقعیت و گستردگی جغرافیایی این شهرستان گفت: با همکاری روحانیون طرح هجرت و دیگر مبلغین در بیش از ۳۰ روستا مبلغ داریم که مشغول به فعالیت هستند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ادامه داد: از این تعداد ۸ روحانی مستقربه عنوان امام روستا و۱۲ امام در طرح هجرت در کنار ما هستند و۳ امام محله نیز مشغول فعالیت هستند.

وی پیوند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی روحانیون شهرستان را یاد آور شد و افزود: امامان ما بین کارهای فرهنگی و اجتماعی پیوند خوبی داده اند و برای کارهای فرهنگی پیوست اجتماعی و برای فعالیت های اجتماعی نیز پیوست فرهنگی مناسبی دارند.

حجت الاسلام ملکیان فعالیت های اجتماعی امامان را سودمند ارزیابی کرد و گفت: رویکرد فعالیت های اجتماعی روحانیون که در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است، باعث شده است مردم نیز نگاه ویژه تری به روحانیت داشته باشند و ورود روحانیون در مسائل اجتماعی و خدمات اجتماعی آنان را در منظر و مرأی مردم قرار داده است و نگاه منفی به کار کردهای روحانیون نیز کاهش پیدا کرده است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان با اشاره به بستر سازی برای توانمندسازی امامان برای امامت در محله ادامه داد: در شهرستان یک قرارگاه فرهنگی اجتماعی به نام پیامبر اکرم(ص) داریم که دبیری آن با اداره تبلیغات است و ما از این طریق در حال بسترسازی و قانون گذاری برای تبدیل حکمرانی در شهر به یک حکمرانی مردمی و محله محور هستیم.

وی محوریت این حکمرانی محلی را امام دانست و گفت: در محله همه ارکان فعال مسجد اعم از هیئت و پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری و سایر مجموعه ها به عنوان عضو این قرار گاه در محله حضور دارند و محوریت این قرارگاه با امام محله است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان افزود: با قانون گذاری و هویت بخشی و از طرفی مطالبه گری سعی کردیم که دامنه فعالیت های افراد فعال در مسجد و محله را ارتقاء دهیم و این طرح به زودی تمام محله های شهرستان را در بر خواهد گرفت.

وی در راستای تبیین اهمیت این طرح اظهار داشت: ما در نشست های مختلف نقش آفرینی محله محور را در دستور کار قرار دادیم و روش های شناسایی پلاک به پلاک خانه ها و تعیین رابط در هرکوچه از محله از عواملی است که باعث شده امام جماعت مسجد ما خود را نسبت به حوادث و مشکلات محله مسئول بداند و ما با انگیزه بخشی و ارائه راهکار و هویت بخشی و قانون گذاری سعی کردیم امامان محلات را در امامت محله یاری می کنیم

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به یکی از تجربیات موفق خود در شبکه راهیاری امامان گفت: با بهره گیری از ظرفیت دور هم نشینی امامان و در دل همین شب نشینی ها بوم راهیاری را تکمیل کردیم و با امکانات ساده فرصت تجربه نگاری از دوستانی که حل مسئله داشتند را ضبط کردیم و بوم های تجربه نگاری را در همین جلسه بین دوستان تقسیم کردیم و اموری که احساس می شد سخت باشد به آسانی آماده شد.

مدیر تبلیغات اسلامی دامغان برگزاری نشست کوثر هدایت را بسیار مفید دانست و افزود: یکی از فواید این نشست همراهی و توجیه خانواده های راهیاران به خصوص در شبکه شریکه الامام می باشد.

وی به نقاط ضعف این نشست نیز اشاره کرد و گفت: فرصت تعامل بین استان ها در این نشست کم رنگ بود و کاش فرصت بیشتری برای این هدف فراهم می شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!