معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی:

“نمایشگاه مسجد جامعه پرداز” حرکتی نو و ابداعی است / دعوت از ائمه جماعات برای بازدید از نمایشگاه

“نمایشگاه مسجد جامعه پرداز” حرکتی نو و ابداعی است / دعوت از ائمه جماعات برای بازدید از نمایشگاه
بنیاد هدایت
0
۲۴ آبان ۱۴۰۱

حجت الاسلام والمسلمین ناصر شکریان، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک حرکت ابداعی و نو است که جایگاه مسجد در جامعه را به تصویر می‌کشد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر شکریان امیری، معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، طی گفت‌وگویی اظهار کرد: نمایشگاه مسجد جامعه پرداز یک حرکت ابداعی و نو است که جایگاه مسجد در جامعه را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: تمام فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) در خصوص مسجد در این نمایشگاه به عرصه ظهور درآمده بود.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جایگاه مسجد و امام جماعت مسجد در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز تبیین شده است، مطرح کرد: امام جماعت باید امام محله باشد و در این نمایشگاه به این موضوع پرداخته شده بود و اگر بخواهیم این موضوع را در دل جامعه پیاده‌سازی کنیم باید تمام فعالین عرصه مساجد نسبت به این ضرورت مطلع شوند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه نیز باید در حوزه تربیت امام محله و امام جماعت که از قدرت مدیریت، برنامه‌ریزی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، روان‌شناسی و … بهره‌مند باشد، ورود پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکریان با بیان اینکه متولیان حوزه علمیه این نمایشگاه را از نزدیک ببینند و برای تربیت امام این‌چنینی برنامه‌هایی را تدوین کنند، عنوان کرد: اگر بخواهیم محله‌ها آباد شده و آسیب‌های اجتماعی در محلات کاهش پیدا کند باید به جایگاه امام محله توجه ویژه شود.

وی افزود: مسئولین فرهنگی باید نسبت به جایگاه مسجد و خدماتی که مسجد در دوران پیش از انقلاب، دفاع مقدس، انتخابات، کرونا و … انجام داده‌ است اشراف پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین تاکید دارند مسجد می‌تواند به پایگاه‌های این جهاد تبدیل شود.

وی در پایان با اشاره به تاثیرگذاری این نمایشگاه، تاکید کرد: تمام ائمه جماعات در حد توان از این نمایشگاه بازدید کنند تا ان‌شاءالله مسجد به جایگاه اصلی خود در جامعه بازگردد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

وبسایت منار

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!