نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ظرفیتی برای تقویت جایگاه امامان مساجد است

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ظرفیتی برای تقویت جایگاه امامان مساجد است
بنیاد هدایت
0
۰۹ شهریور ۱۴۰۱

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، با اشاره به اینکه رسالت تربیت این امامان مساجد بر عهده حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: در این نمایشگاه می توان طلاب و روحانیون را برای امام جماعت شدن تشویق کرد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، عصر امروز ۹ شهریورماه، در سومین روز از نشست هم اندیشی مسجد پژوهشی، با اشاره به نخستین اقدام حضرت آدم(ع) پس از تبعید به زمین، اظهار کرد: ایشان پس از این اتفاق به عنوان اولین اقدام، مسجد الحرام را تاسیس کردند.
وی ادامه داد: هدف حضرت آدم(ع) نیز از برپایی مسجد الحرام، استفاده از ظرفیت مسجد برای گردآوری انسان‌ها در این محل و دعوت آن‌ها به خداپرستی بوده است.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همچنین حضرت آدم(ع) از ظرفیت مسجد الحرام برای پایگاه اصلی تشکیل حکومت و کشور استفاده کردند، مطرح کرد: این رویه در تمام پیامبران خداوند وجود داشته و مسجد محور تمام فعالیت‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز این جریان ادامه داشت، عنوان کرد: در صدر اسلام دشمنان و منافقین اجازه تربیت نیروهای ولایی را به پیامبر ندادند و مسلمانان نیز آن طور که باید با موضوع ولایت آشنا نشده بودند.
حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: در مورد انقلاب اسلامی نیز اگر مردم اصل ولایت‌پذیری را رعایت نکرده و از امام راحل پیروی نمی‌کردند، هیچ‌گاه انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مساجد خالی شوند، خاطرنشان کرد: کرسی امام جماعت شدن باید در حوزه‌های علمیه ایجاد شود تا این جایگاه به ارزش اصلی خود برسد.
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه باید جامعه ولایی تعریف شود، تصریح کرد: در این راستا امام جماعت نقش بسیار پررنگی دارد؛ چراکه امام جماعت باید حرف ولایت فقیه را به بدنه جامعه منتقل کند.
وی با بیان اینکه اساس و محور تمام اقدامات در مسجد، امام مسجد است، یادآور شد: اگر امام مسجد بر مبنای مسجد جامعه پرداز تربیت شده باشد، آن گاه موفقیت حاصل می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه رسالت تربیت این امامان مساجد بر عهده حوزه‌های علمیه است، بیان کرد: در این نمایشگاه می توان طلاب و روحانیون را برای امام جماعت شدن تشویق کرد.
وی با بیان اینکه تحقق و شکل‌گیری جامعه ولایی تنها توسط امام زمان(عج) انجام خواهد شد، ابراز کرد: ما تنها وظیفه داریم زیرساخت و مسیر را فراهم کنیم تا در ظهور امام زمان(عج) شاهد تحقق جامعه ولایی باشیم.

در دیگر رسانه ها ببینید:

منار

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!