با جذب خیرین صورت گرفت؛

ارائه کمک نقدی مستمر تا تأمین هزینه ۱۰۰ میلیونی مسجد

ارائه کمک نقدی مستمر تا تأمین هزینه ۱۰۰ میلیونی مسجد
مجتبی عظیمی
0
۲۴ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام یوسفی هزاری توانسته است با جذب خیرین زمینه را برای اتفاقات خوب در روستای زنده جان فراهم کرده است.

امام جماعت مسجد جامع روستای زنده جان گفت: شکل‌گیری گروه جهادی در جهت رسیدگی به بیماران کرونایی یکی از خدمات مهم به اقشار آسیب‌دیده بوده است.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت الاسلام احمد یوسفی هزاری امام جماعت روستای زنده جان از توابع شهرستان کاشمر خراسان رضوی، در گفت وگویی ضمن توصیف فعالیت‌های خود اظهار داشت: در ایام کرونا توزیع پک‌های بهداشتی، ماسک و خرید کپسول اکسیژن برای خانه بهداشت به منظور حفظ سلامت اهالی انجام شد.
امام جماعت مسجد جامع روستای زنده جان افزود: همچنین هر ماه ۸۰ پرس غذای گرم برای اقشار ضعیف و نیازمند با مشارکت اهالی طبخ شده است.
وی تصریح کرد: شکل‌گیری گروه جهادی در جهت رسیدگی به بیماران کرونایی یکی از خدمات مهم به اقشار آسیب‌دیده بوده است؛ این گروه در شرایط کرونایی به بیماران سر می‌زدند و با توجه به اینکه در بیماران در قرنطینه به سرمی‌بردند برایشان مایحتاج مورد نیاز را خریداری و درب منازل تحویل می‌دادند.


حجت الاسلام هزاری بیان کرد: در کنار عیادت از بیماران، طرح توزیع بسته‌های معیشتی نیز اجرا می‌شود و به ویژه بیمارانی که تنها هستند مورد دلجوئی و حمایت قرار می‌گیرند و نیازهای آنها را برطرف می‌کنیم.
وی عنوان کرد: دلجوئی از بیماران و پرس و جو کردن از مشکلات پزشکی و درمانی تا حد زیادی می‌تواند دغدغه‌های این عزیزان را رفع کند و آنها را از نگرانی بیرون بیاورد تا در این وضعیت به غیر از رنج بیماری، ناراحتی دیگری نداشته باشند.
امام جماعت مسجد جامع روستای زنده جان در خصوص طرح ساماندهی صحن مسجد نیز خاطرنشان کرد: صحن مسجد با مشارکت ۱۰۰ میلیون‌ تومانی خیرین برای برگزاری مراسم‌ها موزائیک شد، با توجه به شیوع کرونا و نیاز به برگزاری مراسمات در فضای باز مناسب، از طریق فراخوانی هزینه این کار به سرعت تأمین شد.

وی گفت: همچنین با فراخوانی اجرای طرح آشپزخانه را آغاز کردیم تا بتوانیم در جهت طبخ غذای گرم ویژه نیازمندان در طول سال، امکانات لازم را فراهم بیاوریم.
حجت الاسلام هزاری افزود: همه هزینه‌ها از ناحیه خیرین است و در این باره دفتر نیکوکاری را در سال ۹۵ تاسیس کرده‌ایم و برنامه‌های زیادی در این مرکز برای حمایت از اقشار ضعیف شکل می‌گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۲۰۰ نفر در سطح روستا و شهر شناسایی کنیم تا به طور ثابت و ماهانه از سوی این افراد برای امور خیر کمک گرفته‌ می‌شود.

امام مسجد جامع در روستای زنده جان عنوان کرد: در چند روز گذشته نیز از طریق این مرکز نیکوکاری جذب کمک‌های مردمی و خودیاری به مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای خرید تجهیزات خانه بهداشت و وسایل اولیه از جمله تب سنج و فشار سنج انجام شد.
وی تصریح کرد: جلساتی نیز با مشارکت شورا برگزار شد و بسیاری از مشکلات مورد ارزیابی قرار گرفت تا براساس اولویت‌ها قدم‌های خیری برداشته شود.
حجت الاسلام هزاری اظهار داشت: ما هر سال در ایام زکات بحث جمع‌آوری زکات را داریم و در این باره مستندی نیز از طریق صدا و سیما تولید شده است و به زودی با موضوع جمع آوری محصول کشمش و پرداخت زکات و اختصاص آن به نیازمندان پخش می‌شود.
شرکت کننده مهرواره اوج بیان کرد: هدف اصلی از برنامه‌ها محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محرومین است، در این زمینه با مشارکت خیرین نیز دو کارگاه توسط مسجد جهت اشتغال زایی در سطح روستا راه‌اندازی شده است.
امام جماعت مسجد جامع در روستای زنده جان اظهار کرد: در کارگاه قالی بافی ده خانم سرپرست خانوار مشغول به کار هستند و در کارگاه خیاطی و گلدوزی نیز بیش از ده نفر اشتغال دارند و با اینکه در دوران کرونا و در برخی از ایام تعطیل بودند، اما تلاش شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانند به فعالیت بپردازند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!