فعالیتهای صورت گرفته توسط امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله اسدآباد؛

از توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته غذایی تا ایجاد شغل و تأمین جهیزیه برای جوانان

از توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته غذایی تا ایجاد شغل و تأمین جهیزیه برای جوانان
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۱ اسفند ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام بهروزی با اهتمام ویژه بیش از سه هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است. تامین جهیزیه برای ۵۰نوعروس و تامین شغل برای بیش از ۷۰جوان و کمک به درمان ۱۶ معتاد از دیگر اقدامات او در محله است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حامد بهروزی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله اسد آباد شهرستان خرم آباد استان لرستان است که به مدت دو سال است در این محل فعالیت دارد.
او فعالیت های زیادی در زمینه های مختلف از جمله، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی در محله داشته است.
از کارهای خوب این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی اجرای جشنواره های جامع و کامل با محوریت پایگاه فرهنگی اجتماعی در طول سال است که در ایام الله دهه فجر و دهه ولایت در محله برگزار می شود .
در این جشنواره ها مسابقات ورزشی و قرآنی مسابقات هنری و صنایع دستی و کارگاه های مختلف مانند کارگاه سبک زندگی،رشد جمعیت  برگزار می شود.
این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی هدف این جشنواره را پیوست فرهنگی و جذب جوانان در مسجد می داند و می‌گوید در مسابقات ورزشی این جشنواره قریب به ۲۵۰ نفر از کودکان و جوانان محله شرکت کردند که این بهانه ای برای حضور بیشتر آنها در مسجد شده است که علاوه بر ورزش در حلقه های متنوع ازجمله طرح صالحین و حلقه های قرآنی شرکت کردند.
حجت‌الاسلام بهروزی به دیگر برنامه های اجرا شده در این جشنواره اشاره می کند و می گوید: در کنار اجرای مسابقات و برپایی کارگاه  از خانواده های شهدا سرکشی کرده و از آنها تجلیل کردیم و همچنین در سطح محله توسط گروه سرود، تواشیح و سرود اجرا شد.
امام محله اسد آباد شهرستان خرم آباد در ادامه می‌گوید: در اختتامیه این جشنواره که ۵۰۰ نفر از اهالی محله حضور داشتند از برگزیدگان توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی، مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان شهرستانی تقدیر به عمل آمد.
این روحانی فعال هر هفته در سطح محله کارگاه آسیب های اجتماعی با دعوت از اساتید مختلف برگزار می کند، در این کارگاه‌ها که مخاطب آنها بیشتر بانوان هستند و با استقبال زیادی روبه رو شده است بیش از ۷۰ نفر شرکت می‌کنند.
وی از فعالیت‌های خود در زمینه ترک اعتیاد به همکاری معاونت اجتماعی استانداری اشاره می‌کند و می‌گوید: با همکاری این ارگان کمپ رایگانی که در اختیار ما گذاشته‌شد و بعد از شناسایی و ریشه یابی مشکل اعتیاد درخانواده ها افراد متقاضی به ترک را به کمپ معرفی تا درمان شوند. خوشبختانه ۱۶ نفر از این افراد موفق به درمان کامل شدند.
اکنون این ۱۶ جوان با همکاری فنی و حرفه ای شهرستان مشغول به کار شده اند و امام محله توانسته پلی بین این افراد ومسجد باشد تا مشکلاتشان را با مسجد حل کنند.
حجت‌الاسلام بهروزی فعالیت گروه جهادی در این محله را نیز یادآور می شود و می گوید: گروه جهادی این محله که از برترین های جشنواره مالک اشتر بوده با توافقی که با بسیج سازندگی داشته کارهایی مانند ساخت و ساز منازل برای نیازمندان و توزیع بسته های غذایی را انجام داده است.
این امام پایگاه اجتماعی به کارهای صورت گرفته در ایام شیوع کرونا اشاره می کند و می‌گوید: در ایام کرونا ضدعفونی و ویروس‌زدایی از اماکن و معابر عمومی، سرکشی از خانواده های متوفیان کرونایی انجام شده است.
او با همکاری سایر ارگان ها بیش از ۳هزار بسته غذایی در چند مرحله در ایام کرونا بین نیازمندان توزیع کرده است.
 امام محله اسدآباد می‌گوید: این تعداد در چند مرحله بین نیازمندان توزیع شده که در دو مرحله هر کدام ۸۰۰ بسته را موفق به توزیع شدیم ، یکی از این مراحل اخیرا بوده که هرکدام از این بسته ها به ارزش ۸۰۰ هزار تومان بوده را بین نیازمندان توزیع کردیم .
وی همچنین در دوران فعالیت دوساله ی خود در این محله بالغ بر ۵۰ سری جهیزیه کامل به خانواده های بی سرپرست ،بدسرپرست و نیازمند  که توان خرید جهیزیه و شروع زندگی مشترک را نداشتند اعطا نمود.
این روحانی تلاشگر با پیگیری های خود توانست زمینه اشتغال بیش از ۷۰ نفر را در شهرستان فراهم کند.
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!