گزارش سفر سه روزه مدیر عامل بنیاد هدایت به استان خوزستان؛

از دیدار با علمای شاخص تا نشست های مختلف با مدیران و کارشناسان فرهنگی و بازدید از امامان محله

از دیدار با علمای شاخص تا نشست های مختلف با مدیران و کارشناسان فرهنگی و بازدید از امامان محله
مجتبی عظیمی
0
۱۸ خرداد ۱۴۰۲

حجت الاسلام میرمحمدیان با همراهی جمعی از مسئولین بنیاد هدایت در جریان سفر به استان خوزستان با علمای شاخص استان دیدار و گفتگو کرد؛ وی همچنین با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی و کارشناسان فرهنگی نشست های مجزایی داشت و با جمعی از امامان محله استان خوزستان نیز دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در جریان سفر سه روزه به استان خوزستان ضمن دیدار با علمای شاخص استان و تبیین گفتمان بنیاد هدایت در نشست های جداگانه با مدیران ادارات و کارشناسان فرهنگی شهرستان های مختلف شرکت کرد.

وی در نخستین روز از سفر به استان به دیدار آیت الله جزایری زعیم حوزه علمیه خوزستان رفت و دیداری نیز با آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز داشت و با جمعی دیگر از علمای خوزستان به گفت گو پرداخت.

ارائه آخرین وضعیت بنیاد، تبیین سند ملی مسجد و دعوت به نمایشگاه مسجد جامعه پرداز از محورهای گفت و گو در این دیدارها بود و  مدیرعامل بنیاد هدایت نیز با اشاره به اینکه ۲۵۶ کارکرد برای طلاب تعریف شده که یکی از آنها اقامه نماز در مساجد است، اظهار کرد: با گفتمان سازی، هویت برای طلاب شکل می‌گیرد.

وی در این دیدار ها بر سه مأموریت و هدف اساسی بنیاد هدایت، “تولید دانش و حرف جدید میدانی”، “گفتمان سازی و تولید ادبیات” و توانمندسازی امامان جماعت”  تأکید کرد.

حجت الاسلام میرمحمدیان نشستی نیز با حضور معاون فرهنگی، راهیاران استانی و کارشناسان فرهنگی اداره کل تبلیغات خوزستان داشت و این برنامه در ۳ نشست مجزا نیز در حوزه شهرستان ها برگزار شد و مدیران ادارات و کارشناسان فرهنگی هر ۱۰ شهرستان نشست جداگانه ای با مدیر عامل بنیاد هدایت داشتند.

گفتگو با امامان محله و استفاده از ظرفیت ها و تجربیات این امامان و دعوت به نمایشگاه مسجد جامعه پرداز نیز بخش دیگری از برنامه های مدیر عامل بنیاد هدایت  در شرق اهواز، شهرستان های باوی، شوشتر، دزفول، کرخه، شوش و …بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان در ضمن این سفر همچنین  با امامان جمعه  شوشتر، شعیبیه، شوش، رامهرمز، دزفول و… نیز دیدار  و گفتگو داشت و این دیدار ها در برخی از شهرستان ها با حضور شورای تبلیغ و شورای فرهنگ این شهرستان ها همراه بود.

سرکشی و تفقد از برخی از امامان در خانه و مساجدشان از دیگر برنامه های سفر مدیر عامل بنیاد هدایت به خوزستان بود و ایشان در خلال سفر از برخی مساجد و اماکن متبرکه  بازدید کردند؛ زیارت حضرت دانیال نبی و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این سفر بود.

پایان بخش این سفر سه روزه  جمع بندی سفر با اداره کل تبلیغات استان و همچنین دیدار با مسئول ستاد ائمه جمعه استان خوزستان بود و در موضوع آمادگی استان خوزستان برای برپایی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در استان با نمای جدید و پژوهش های جدیدتر با هدف توسعه گفتمان امامت مورد گفت و گوی مفصل قرار گرفت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!