مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام محله، مسجد را به مبدا تحول فرهنگی جامعه تبدیل می‌کند

امام محله، مسجد را به مبدا تحول فرهنگی جامعه تبدیل می‌کند
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۹ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام جعفر زاده رسالت امامان محله را فرماندهی فرهنگ و ارزش های دینی عنوان کرد و گفت: مساجد باید به همت «امام محله»، مبدا تحول جامعه شود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی اردبیل در مراسم اختتامیه نشست «هم‌اندیشی و هم آهنگی مدیران، شبکه امامت و شریکه الامام استان اردبیل»، با اشاره به برنامه تحول‌آفرین سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مساجد، «امامان محله» را سرفصل این برنامه‌های تحولی عنوان و اظهار کرد: جوشش و تحول درونی باید از مساجد آغاز شود تا شاخصه عمومی جمعیت مردم در این مکان مقدس افزایش‌یافته و شاهد پویایی و پیشرفت امور فرهنگی، اجتماعی و معیشتی در محلات باشیم.

وی همراهی همسران امامان محله را عامل پیشبرد امور فرهنگی در محلات برشمرد و افزود: همکاری خانواده امامان محله به‌عنوان «شریکه الامام»، راه مؤثر در توسعه بیش‌ازپیش امور تبلیغی در سطح وسیعی از جامعه و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی قشر بانوان و دختران است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از فعالیت ۱۵۵ روحانی مستقر و طرح هجرت در استان اردبیل خبر داد و گفت: بنیاد علوی در شهرستان گرمی تعداد ۲۰ نفر امام مستقر کرده که علاوه بر آن ۹ پایگاه اجتماعی در شهرستان‌های استان توسط امامان محله در راستای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: ۱۵ استاد گفتمان دینی ویژه مدارس، ۶۰ بانوی فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی و ۲۰ نفر روحانی جدید جذب‌شده در فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان، از دیگر فعالان حوزه فرهنگ دینی در راستای توسعه و ترویج تعالیم اسلامی در اردبیل هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به وجود ۲۲۰۰ مسجد در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: مراکز و تشکل‌های دینی استان اردبیل در قالب ۱۲۵۰ هیئت مذهبی، ۱۴۰ انجمن اسلامی، ۳۵ کانون فرهنگی و تبلیغی، ۱۳۰ باب خانه عالم، ۱۲۲ باب بقاع متبرکه، ۱۹ حسینیه و ۷ تکیه در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی و معرفتی برای مردم استان اردبیل ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده فعالیت در فضای مجازی در قالب ۷۵۰ گروه و کانال شبکه‌های اجتماعی را مهم‌ترین عملکرد فعالان فرهنگی و تبلیغی در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: روحانیون استان اردبیل علاوه بر تبلیغ چهره به چهره، با بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد گروه‌های تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، محتوای علمی، فرهنگی و دینی را برای استفاده کاربران به اشتراک می‌گذارند.

وی در پایان مهم‌ترین عامل در بروز مشکلات در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی را عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: تنظیم تقویم فرهنگی سالانه و تعامل مستمر طبق تفاهم‌نامه مشخص، در اولویت همکاری سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی است که در پیشبرد اهداف مدنظر قرار دارد.

تمدن سازی هدف اصلی از فعالیت امامان محله است

در ادامه حجت‌الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت اردبیل در سخنانی، برگزاری جلسات هم اندیشی و گعده های طلبگی را ضرورت مهم در احصاء مسائل و مشکلات تبلیغی عنوان کرد و گفت: امامان محله به‌عنوان نزدیک ترین گروه تبلیغی به افراد جامعه در قالب محلات مسجد محور، به‌عنوان سربازان پیشرفت فرهنگی در صدد تمدن سازی در جامعه هستند.

وی بر ضرورت ارتقا و به روز رسانی دانش و مهارت تبلیغی امامان محله تاکید کرد و گفت: اگر فردی می خواهد امامت محله را برعهده گیرد باید در تمام حوزه ها آگاه و پیشتاز باشد و این امر نیازمند ارتقای مهارت و دانش تبلیغی به روز و کارآمد است.

مدیر عامل بنیاد هدایت اردبیل به نقش خانواده روحانیون در فعالیت های تبلیغی اشاره کرد و افزود: نقش همسران روحانیون و امامان محله در پیشرفت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در محلات بی بدیل و دارای اثرگذاری بالایی بوده و الگوسازی صحیح اجتماعی به همت آنان انجام می‌شود.

در رسانه های دیگر ببینید:

سازمان تبلیغات اسلامی

سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!