قدم های مهم امام جماعت مسجد صاحب الزمان برای حل مشکلات مردم؛

تأسیس مؤسسه فدک با هدف تأمین جهیزیه دختران نیازمند

تأسیس مؤسسه فدک با هدف تأمین جهیزیه دختران نیازمند
مجتبی عظیمی
0
۰۳ آبان ۱۴۰۰

حجت الاسلام خوشبخت آرانی با کمک خیرین مؤسسه فدک را با هدف تأمین جهیزیه برای نوعروسان راه اندازی کرده است؛ تأسیس دو صندوق قرض الحسنه از دیگر اقدامات وی است.
حجت الاسلام احسان خوشبخت آرانی امام جماعت مسجد صاحب الزمان روستای چاهملک از توابع شهرستان خور و بیابانک اصفهان در گفت و گو با خبرنگار واحد رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به اقدامات خود در خصوص مهرواره اوج اظهار داشت: علاوه بر برنامه های مختلف و متنوع مناسبتی که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود در زمینه اشتغال به ویژه اشتغال بانوان بی سرپرست دو کارگاه قالی بافی راه اندازی شد که ۱۵ نفر در آن ها مشغول به کار شدند.
امام جماعت روستای چاهملک منطقه خور و بیابانک از احداث شرکت تعاونی برای اهالی روستا خبر داد و تصریح کرد: دو صندوق قرض الحسنه یکی با عنوان مؤسسه امام حسن(ع) ویژه فقرا و نیازمندان که برای جمع آوری فطریه و زکات و کمک های مردمی اقدامات خوبی انجام داده و دیگری مؤسسه ای برای پرداخت وام است که با معرفی افراد متقاضی به بنیاد برکت خدمات خوبی ارائه شده است.
وی افراد تحت پوشش مسجد را ۲۵۰ نفر معرفی کرد و گفت: اهدای بسته های معیشتی از مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خانوار گرفته تا اهدای کارت به آنها خدمات رسانی بسیاری شده است.
به گفته حجت الاسلام خوشبخت مؤسسه فدک به منظور اهدای جهیزیه به دختران و نوعروسان نیازمند راه اندازی شده که تا کنون خدمات خوبی در این راستا ارائه داده است.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مادران را از دیگر اقدامات مشاوره ای پایگاه دانست و یادآور شد: برای جلوگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی کارگاه هایی راه اندازی شد همچنین برای ارتقاء سطح آگاهی اهالی برنامه کتابخوانی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی، نوجوانان و اعضای خانواده نیز برگزار شده است.
وی حل مشکلات اقتصادی را اهرم جذب به مساجد دانست و خاطر نشان کرد: با ایجاد برنامه ها و فعالیت های ورزشی و تشویق جوانان می توان آنها را به فعالیت در مساجد ترغیب کرد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!