گام های موفق امام روستای نردین؛

تأسیس موکبی که در اربعین خلاصه نشده و برای رسیدگی به محرومین دست از پا نمی شناسد

تأسیس موکبی که در اربعین خلاصه نشده و برای رسیدگی به محرومین دست از پا نمی شناسد
مجتبی عظیمی
0
۲۳ شهریور ۱۴۰۰

حجت الاسلام منصوری با حمایت خیرین روستا و تشکیل موکب اربعینی توانسته است علاوه بر خدمت به زائرین امام حسین(ع) در ایام اربعین به حل مشکلات محرومین و معضلات روستا بپردازد.
به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام داوود منصوری امام روستای نردین شهرستان میامی و بومی خود روستاست ولی ازدو سال پیش در این روستا مستقر شده است.
وی مسئول هیئت رایت العباس روستاست؛ هیئتی که از سال ۸۳ تاسیس شده و سه بار تا کنون به عنوان هیئت شاخص از طرف آستان قدس رضوی انتخاب شده است.
حجت الاسلام منصوری با اشاره به فعالیت های خود درقبل از امامت روستا گفت: با همکاری و حمایت های اهالی خیر روستا اقدام به تشکیل موکب عزاداران حسینی نردین کردیم که در ایام اربعین در صحن حضرت زهرا(س) به مدت ۱۵ روز فعالیت داریم.
وی ادامه داد: هزینه‌های این موکب از طریق تشکیل ستاد و جمع آوری کمک های مردمی اهالی خیّر روستا انجام می شود و قبل از شیوع کرونا ۳ سال در ایام اربعین فعالیت داشتیم و هر ساله بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به غیر از وسایل دیگر کمک های نقدی از طریق خیرین و مردم روستا برای خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) تامین و هزینه شده است.
حجت الاسلام منصوری کمک رسانی به سیل زدگان را اقدام دیگر موکب نردین عنوان کرد و گفت: به فرمان حاج قاسم امکانات موکب را برای مکک رسانی به سیل زدگان اهواز به کار گرفتیم و ادامه موسسه شهید رجایی را برای خدمت رسانی به محرومین ثبت کردیم که با همکاری کمیته امداد و تأسیس مرکز نیکوکاری و جذب کمک‌های خیرین به رسیدگی به محرومین می پردازد.
وی ادامه داد: تشکیل کار گروه از زنان یکی از بهترین مسیر ها برای حمایت از محرومین و نیازمندان است و تا کنون سه دوره جهیزیه و در هر دوره به پنج جوان کمک هزینه تأمین جهیزیه صورت گرفته است و به هر نفر حدود ۳۶ میلیون تومان که بخشی از آن نیز از طریق کمیته امداد تامین شده است کمک رسانی شده است.
این امام روستا به کمک های معیشتی به محرومین نیز پرداخت و گفت: در ایام کرونا ۲۲ دوره اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان داشتیم و در هر دوره ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شده است .
حجت الاسلام منصوری در زمینه ایجاد اشتغال بیان داشت: با همکاری اوقاف هشت مورد از موقوفات احیا شد و با که از قبل داشتیم طرحی را برای اشتغالزایی آماده کردیم به این صورت که با کمک مسجد و درآمد حاصل از موقوفات قرار شد۲ کارگاه بسته بندی که طرح آن آماده شده راه اندازی کنیم که در صورت افتتاح ۱۰۰ جوان به صورت مستقیم در این ۲ کارگاه شاغل خواهند شد. علاوه بر این تعدادی از جوانان نیز به بنیاد برکت برای دریافت وام خوداشتغالی معرفی شدند.
وی در راستای پیشگیری از آسیب اعتیاد گفت: طرحی را اجرا کردیم به اینصورت که معتادینی که قصد جدی در ترک اعتیاد دارند را به کمپ معرفی می کنیم و تا ۳ ماه بعد نیز از خانواده های آن ها حمایت مالی و معیشتی می کنیم. به طوری که در این مدت ۱۸ معتاد به کمپ ها معرفی شده‌ و حدود ۱۵ نفر آنها موفق به ترک اعتیاد شده و برخی از آن ها شاغل شده اند.
حجت الاسلام منصوری حمایت های خیرین روستای خود را ستودنی عنوان کرد و گفت: تمام هزینه‌های برنامه های این روستا توسط خود مردم تأمین می‌شود و ما جمع زیادی از خیرین اهل روستا را داریم که به لطف خدا تمکن خوبی دارند و ما را در اهداف و برنامه های فرهنگی اجتماعی یاری می دهند به گونه ای که در ساخت دادگاه برای این بخش که قرار است در این روستا با توجه به جمعیت زیاد آن ساخته شود و موارد دیگر به طور کامل از همین خیرین روستا کمک بگیریم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!