حجت‌الاسلام والمسلمین قمی:

طرح تحول اجتماعی مسجد محور،‌ نقطه کانونی توجه رهبری است

طرح تحول اجتماعی مسجد محور،‌ نقطه کانونی توجه رهبری است
بنیاد هدایت
0
۰۶ آبان ۱۳۹۹

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور بتواند به سرانجام برسد و مسأله‌های روی زمین مانده رهبری را حل کند، این طرح را نقطه عطف و نقطه کانونی توجه رهبر معظم انقلاب می‌دانم.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،‌ در دیدار مدیر، معاونان و همکاران بنیاد هدایت گفت: اگر طرح تحول اجتماعی مسجد محور بتواند به سرانجام برسد و مسأله‌های روی زمین مانده رهبری را حل کند، این طرح را نقطه عطف و نقطه کانونی توجه رهبر معظم انقلاب می‌دانم.

وی با تأکید بر این که نباید منتظر سیاسیون نشست،‌ ادامه داد: به کمتر از راهبری تحولات اجتماعی نباید خودمان را مأمور بدانیم، اگر این طرح را درست و راهبردی تقریر و تقویت کنیم، می‌توان یک اتفاق مهم و بزرگ را رقم زد.

سطح توقعات از خودمان را بالا ببریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وقتی برنامه‌های موجود را با گذشته همین مجموعه مقایسه می‌کنیم، باید دستانتان را هم ببوسم، ولی وقتی با سقف توقعات آقا و وظایف انقلابی نسل،‌ جمع،‌ مجموعه و جایگاهی که در موردش مسئولیت به عهده گرفتیم، نگاه می‌کنیم، باید سطح توقعات را از خودمان بالا ببریم.

وی تأکید کرد: حتماً بعد رسانه‌ای مهم است، حتماً پیچیدگی‌های مختلف مهم است،‌ توانمند‌سازی در اولویت است،‌ ظرفیت‌سازی بانوان مهم است، دغدغه سازمان تبلیغات و .. را هم که دور بریزیم، یک چیزی را با خودمان حل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: ‌‌اگر علت مبقیه انقلاب اسلامی را همان علت محدثه انقلاب اسلامی بدانیم، اگر این مردم به پانخیزند و مسأله های بزرگ و پیچیده را حل نکنند،‌ همین مردمی که تحت ظلم هستند، مستضعف‌اند‌، ‌تحت فشارند؛ اگر پای کار انقلاب و هزینه ندهند،‌ ما کارمان را انجام نداده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با سقف توقعاتی به‌جایی که آقا از این جمع دارد و میزان اهتمامی که این جمع دارد، باید به افق بالاتری باید نگریست و اصلاً نباید کوتاه بیاییم و به کم قانع باشیم.

وی ادامه داد: در عین حال باید قدم‌ها را روی زمین قدم به قدم برمی‌داریم، ولی اگر سطح توقع را بالا بگیریم و عزممان برای فتح قله‌ای که آقا از آن در گام دوم سخن گفته‌اند جزم بشود،‌ سقف توقعات باید بالاتر برود،‌ ممکن است پیچیدگی‌های معادلات بیشتر باشد اما‌ جنس فتوحاتش فرق می‌کند، گرچه وقتی به فتح می‌رسید یدخلون فی دین الله افواجا اتفاق می‌افتد.

ضرورت توجه به مسائل اولویت‌دار

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: اگر بنای ما این باشد که مسائل دارای اولویت را از نظر رهبر معظم انقلاب حل کنیم، مسأله دارای اولویت آقا اگر اقتصاد هم است،‌ نسخه بومی و ایرانی اسلامی حل مسأله در مسجد  و از سوی امام محله اتفاق می‌افتد. ‌یعنی جواب ما از یک جای دیگر شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌ما نمی‌توانیم برویم و موضعی عارضه را حل کنیم، هرچند عنداللزوم به سراغ عارضه هم باید رفت،مسأله را باید ریشه‌ای حل کرد؛ مسائل را باید فنی،‌کیفی، دقی، ‌علمی، قدرتمند حل کرد و به لحاظ عملیاتی و رسانه‌ای باید قابل رقابت با قدرت‌های روز دنیا باشد؛ حتماً نسخه‌ای که اینجا دارید می‌پیچید، مؤثر خواهد بود، اگر این مدل اینجا جواب بدهد، همه‌جا گره‌گشا خواهد بود.

طرح تحول اجتماعی نقطه قوت جریان انقلابی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به وضعیت خطیر کشور گفت: کاری که شما دارید انجام می‌دهید، نقطه قوت و مزیت جریان انقلابی است. اگر این کار به سرانجام نرسد، از جای دیگری نمی‌توانیم این نزاع را مغلوبه کنیم.

وی ادامه داد: اگر به فضل خداوند اخذ به قوه کنیم هرروز باید محکم‌تر، استوارتر و قدرتمندتر از قبل قدم برداریم، و برای آقا و سایر زمینیانی که مقدرات این زمین در دستشان است‌،‌ خبرهای خوشحال‌کننده و خوشایندی از فتوحات فرهنگی اجتماعی معنوی و رسانه‌ای رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در پایان گفت: امروز کرونا یقه این جامعه را گرفته است، باید به درد مردم خورد، اگر در گستره وسیع توانستیم ۱۰۰۰ یا ۵۰۰۰ الگو خلق کنیم و واقعاً این را فراگیر کنیم که جامعه نسبت به آن حس بگیرد،‌ حتماً می‌تواند یک نحوه صورت‌بندی هوشمند در مواجهه پیچیده و جنگ تمدنی تمام‌عیار باشد و اتفاقات بزرگی به ثمر برسد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!