مدیر عامل بنیاد هدایت:

عشق به امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد

عشق به امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد
مجتبی عظیمی
0
۰۳ شهریور ۱۴۰۰
قائم مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نسل حسینی با میدان داری جوانان در عزاداری ها و هیئات نشان داده است که عشق به امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ناصر میر محمدیان در حاشیه سفر به اردبیل، بابیان اینکه استان اردبیل همواره مهد تمدن و عشق به سرور و سالار شهیدان بوده است، اظهار کرد: این استان همه‌ساله با عزاداری‌های پرشور و خالصانه خود در تاسوعا و عاشورای حسینی نشان داده است ارادت به اهل‌بیت و اباعبدالله الحسین (ع) ریشه‌ی تاریخی در بین مردم این استان دارد.
وی با اشاره به اینکه نظم و شکوه این مجالس عزاداری زبان زد خاص و عام است افزود: در بازدیدهایی که طی دیروز و امروز از برخی از هیئت‌های عزاداری داشتیم شاهد هماهنگی بسیار خوبی بین عزاداران بوده‌ایم و شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز با دقت رعایت شده بود.
قائم‌مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری این آئین‌های مذهبی را برگرفته از تاریخ و سنت مردم دانست و گفت: عشق به امام حسین (ع) و نوکری در بارگاه مقدس و نورانی آن حضرت ریشه در جان ما دارد چنان چه در عزاداری‌های ماه محرم از تمامی اقشار و پیر و جوان و کودک شرکت دارند.
حجت‌الاسلام میر محمدیان خلق آثار هنری را در ترویج مکتب امام حسین (ع) بسیار مؤثر دانست و افزود: نمایشگاه بسیار زیبا و پر مفهومی از آثار تجسمی و هنری جوانان در اردبیل برگزارشده است که نشان‌دهنده عشق و علاقه قشر جوان جامعه به مکتب مقدس عاشورا است.
وی گفت: عشق امام حسین (ع) همان عشقی است که ما در کشورمان از شیر مادرمان گرفته‌ایم و از سنین بسیار کوچک همواره پابه‌پای سایر افراد در هیئت‌ها و تکیه‌های امام حسین (ع) به سینه‌زنی و عزاداری پرداخته‌ایم.
قائم‌مقام معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این روزها جوانان با حضور خود در هیئت‌ها و عزاداری‌ها نشان داده‌اند پیرو مکتب امام حسین (ع) هستند و راه نسل حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام میر محمدیان از برنامه‌ریزی ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ارتقا کیفیت عزاداری‌ها خبر داد و بیان کرد: تمام تلاش ما این است که این عزاداری‌ها همچنان به‌صورت مردمی و خودجوش ادامه داشته باشد و در این راستا مبلغانی در شبکه امامان و مساجد، شبکه بانوان فعالیت دارند و شبکه هیئت‌های عزاداری نیز در جهت ساماندهی مداحان تشکیل‌شده است.
در دیگر رسانه ها:
نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!