استقبال دور از انتظار مدیران و همسران امامان از طرح شریکه الامام      

استقبال دور از انتظار مدیران و همسران امامان از طرح شریکه الامام      
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

حجت الاسلام احمدی گفت: برخلاف انتظار، در استان مازندران مدیران و همسران امامان از طرح شریکه الامام استقبال خوبی داشتند و به سرعت به نتیجه رسید.

حجت الاسلام علی احمدی راهیار بنیاد هدایت در استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در تشریح وضعیت شبکه امامت در این استان اظهار داشت: مازندران از جمله استان هایی است که با ۲۲ شهرستان وسعت زیادی دارد و دارای ۲۸ امام روستا و ۵۲ امام محله و ۱۵ امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی است.

راهیار بنیاد هدایت در مازندران به برنامه های پیش رو برای ارتقای امامان اشاره کرد و افزود: از جمله اهداف بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات استان مازندران این است که کار روحانی که در یک مسجد فعالیت می کند در محدوده چند صدمتری مسجد خلاصه نشود و به پیشنمازی اکتفا نکند. بلکه بتواند در محله نفوذ داشته باشد و همه اقشار را درگیر برنامه های خود کند.

وی تنها راهکار پای کار آوردن مسئولین را پشتوانه مردمی داشتن امام دانست و بیان کرد: اگر یک روحانی پشتوانه مردمی داشته باشد می تواند مسئولین را پای کار حل مشکلات محله بیاورد.

حجت الاسلام احمدی به موضوع شریکه الامام پرداخت و گفت: ایجاد شبکه راهیاری شریکه الامام کاری بود که گمان نمی کردیم به این زودی به نتیجه برسد، اما در چند ماه به نتیجه رسید.

راهیار بنیاد هدایت در مازندران به خاطره ای از دوران فعالیت خود اشاره کرد و گفت: یکی از برکات طرح شریکه الامام این بود که این افراد دیده شدند.

وی افزود: در یکی از سفرها که به یکی از روستاها رفته بودیم. میهمان یکی از امامان شدیم که در خدمت در این روستا موسپید کرده بود، شدیم. وقتی از طرح شریکه الامام سخن گفتیم همسر او به وجد آمد و گفت: «ای کاش از ابتدای حضور ما در این روستا این طرح اجرا می شد تا بهتر می توانستیم فعالیت کنیم.»

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: طرح شریکه الامام مورد توجه مدیران سازمان نیز قرار گرفت حتی همسران برخی از مدیران که چندان پای کار نبودند به میدان آمدند و از این طرح استقبال کردند و در موضوع پرقوت وارد شدند.

وی به برگزاری همایش کوثر هدایت و نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در بهمن ماه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بی تردید برای اجرای این کار و برگزاری نمایشگاه ساعت ها کار فکری صورت گرفته است. کاری که با فکر باشد نقاط قوت بیشتری خواهد داشت. نقطه قوت اصلی این همایش این بود که امامان و مسئولین استانی حس بگیرند و بدانند دستاوردهای آن ها دیده می شود. این دیده شدن به آن ها انگیزه می دهد.

حجت الاسلام احمدی گفت: بوم های راهیاری و حل مسئله در این نشست به روز شده بود و مدیران شهرستانی ما نیز از این نشست ابراز رضایت کردند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!