نگاهی به فعالیت های حجت الاسلام غلامی؛

کاهش آمار طلاق و رفع ۸۰ درصدی اختلافات با تلاش امام روستا

کاهش آمار طلاق و رفع ۸۰ درصدی اختلافات با تلاش امام روستا
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۴ اسفند ۱۴۰۰

با تلاش های حجت الاسلام غلامی هم آمار طلاق پایین آمده و هم ۸۰ درصد پرونده های اختلافات به صلح و سازش منجر شده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسن غلامی امام روستای خیرآباد بالاجام شهرستان تربت جام استان خراسان رضوی است. او از ۱۴ سال پیش در این روستا به خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم روستا می‌پردازد.

 تشکیل هیئت های اندیشه ورز در مسائل مختلف یکی از اولین و مهمترین اقدامات این امام روستا است و در طی این سال‌ها ۷ هیئت اندیشه ورز تشکیل شده که در امور فرهنگی ورزشی عمرانی اشتغال و زمینه های دیگر فعالیت های فراوانی را انجام داده اند.

شاید بتوان فعالیتهای این امام روستا را در چهار محور دسته بندی کرد. او در محور اول به حل اختلاف در نزاع های مختلف می پردازد؛ به گونه‌ای که حجت الاسلام غلامی از ۱۴ سال قبل تاکنون رئیس شورای حل اختلاف این روستا است و به گفته وی بیش از ۸۰ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر شده و آمار طلاق نیز بسیار کاهش پیدا کرده است.

حجت ‌الاسلام غلامی هر ساله کلاس های مهارتی برای ازدواج برگزار می کند که در ۱۰ جلسه برای زوجین برگزار می شود. همچنین در دفتر او برنامه های مشاوره خانواده فعالیت های دیگر انجام می شود و در ماه تعدادی از پرونده ها حل و فصل می‌شود. علاوه بر روستای خیرآباد مردم روستای اطراف نیز در امور اختلافی و نزاع ها برای حل اختلاف به او مراجعه می کنند.

با توجه به کمبود فضای آموزشی در این روستا حجت‌الاسلام غلامی با همکاری هیئت اندیشه ورز در حوزه عمرانی و کمک خیرین نسبت به ساخت سه واحد آموزشی اقدام کرده است. همچنین یک مدرسه ۶ کلاسه نیز با تفاهم‌نامه‌ای که انجام شده است در حال ساخت است.

گروه‌های جهادی پایه کار و کمک خیرین راز موفقیت این امام روستاست. دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای ساخت مدرسه جدید از طریق خیرین جذب شده است. حجت الاسلام غلامی یک سال و نیم پیش با تأسیس مرکز نیکوکاری مسجد برای خدمت رسانی بیشتر به فقرا و حمایت از محرومین اقدام کرده است. ۲۷۰ خانوار تحت پوشش حمایتی مسجد قرار گرفته اند و با کمک های مردمی و خیرین نیازهای آن ها برطرف می شود.

حجت الاسلام سعید رجبی

به گفته این امام روستا بسته های معیشتی در دو مرحله بین نیازمندان توزیع شده است. علاوه بر این در روستاهای مجاور و در بین کارگر هایی که از مناطق دیگر می آیند نیز این بسته ها توزیع شده است. ۵ سری جهیزیه کامل هم در عید غدیر پنج سری در عید مبعث اهدا شده و ۵ سری هم در نیمه شعبان و تا پایان سال اهدا می شود.

حجت الاسلام غلامی می گوید: با کمک کمیته امداد و خیرین نزدیک به ۵۰ تبلت و گوشی هم برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده و تعداد زیادی نیز لوازم تحریر تقدیم آنها شده است. ساخت ۲ واحد خانه عالم در داخل روستا با کمک خیرین در این سال‌ها انجام شده که علاوه بر این مسجد، مسجد روستاهای دیگر نیز پذیرای روحانی باشند.

ساخت مصلی در روستا و همچنین حمام و سرویس بهداشتی برای محرومین از دیگر فعالیت‌های عمرانی هیئت اندیشه ورز به همراه امام روستا است.

 یکی از معضلات این روستا اعتیاد است. برای رفع این معضل با یکی از گروه های ترک اعتیاد ارتباط گرفتیم. در نتیجه بین ۵۰ تا ۶۰ نفر از جوانانی که معتاد شده بودند موفق به ترک شدند و توسط حجت الاسلام غلامی مورد حمایت قرار گرفتند.

تأسیس صندوق اشتغال زایی که دیگر از فعالیت‌های این امام روستاست. علاوه بر این او در راستای ایجاد اشتغال در روستا با رایزنی با بنیاد برکت و کمیته امداد موفق به دریافت ۹ وام ۲۰ تا ۵۰ میلیونی برای اشتغال زایی شده است. اهدای چند وام ۵۰ میلیون تومانی به منظور اشتغال زایی با هدف ایجاد مشاغل خانگی نظیر پارچه‌بافی سنتی در حال پیگیری است و آموزش آن نیز در دستور کار است.

حجت الاسلام غلامی با همکاری مردم روستا کاشت هزار نهال در داخل روستا را به سرانجام رسانده است که که بخشی از این درختان میوه هستند.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) در ایام کرونا نیز با همکاری با سایر بخش ها در طرح واکسیناسیون روستا شرکت داشتند و در ابتدای کرونا اقدام به ضدعفونی کردن روستا، توزیع ماسک و راه اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است

برگزاری مسابقات ورزشی نظیر فوتبال و بازی های بومی محلی از اقدامات دیگری است که توسط او صورت می گیرد. گفتنی است همسر این امام روستا هم به برگزاری برنامه‌های قرآنی برای سنین مختلف و آموزش احکام و قرآن و برنامه های دیگر به تعلیم و تربیت فرزندان این روستا می پردازد

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!