از اشتغالزایی در روزهای کرونایی تا برگزاری نمایشگاه فاطمی و گرامیداشت شهید سلیمانی

از اشتغالزایی در روزهای کرونایی تا برگزاری نمایشگاه فاطمی و گرامیداشت شهید سلیمانی
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۲ دی ۱۴۰۰

حجت الاسلام امیری با تلاش های خود نسبت به ایجاد کارگاه خیاطی و ایجاد اشتغال اقدام کرده است. برگزاری نمایشگاه فاطمی از آخرین اقدامات اوست.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، محله سلمان شهر از محلات شهر کیان شهر از توابع کوهبنان استان کرمان است. حجت الاسلام سید مجتبی امیری به عنوان امام این محله مشغول به فعالیت است و توانسته خدمات در خوری را به اهالی ارائه کند.
وی از روزهای کرونایی، روزهایی که مردم با کمبود ماسک مواجه بودند، برای ما می گوید: وقتی شرایط کرونایی و نیاز روز افزون مردم به ماسک را مشاهده کردیم، تصمیم گرفتیم که برای رفع این مشکل از نیروهای جهادی کمک بگیریم. به همین خاطر فراخوان دادیم و در نتیجه ۲۲ نفر از بانوان اعلام آمادگی کردند و چرخ خیاطی‌های خانگی خود را برای تولید ماسک آورده و تولید ماسک شروع شد. در نهایت ۱۰ نفر به تولید ماسک می پرداختند و حقوق دریافت می کردند.
وی ادامه می دهد: مواد اولیه لازم را با هزینه شخصی تهیه کردم. تعداد ۱۲۰۰ ماسک در روز تولید می شد که بخشی از آن ها به صورت رایگان در اختیار مساجد و هیئت ها و بخشی هم با قیمت نازل به فروش می رسید و از این طریق هزینه ای که متقبل شده بودم تأمین شد.

ایجاد کارگاه خیاطی و اشتغال بانوان

با پایان یافتن دوران کمبود ماسک و در معرض تعطیلی قرار گرفتن کارگاه امام محله سلمان شهر تصمیم می گیرد که با ایجاد تغییراتی به اشتغالزایی در قالب کاگاه بپردازد. به همین منظور شخصاً اقدام به دریافت وام با حمایت بنیاد برکت می کند و با خرید چرخ های خیاطی صنعتی تعدادی از بانوان مشغول کار می شوند و به تولید لباس زنانه و دیگر تولیدات می پردازند.
بخشی از درآمدهای حجت الاسلام امیری صرف برنامه های فرهنگی مسجد می شود و بخشی هم به مصرف شخصی وی می رسد. اما این تنها فعالیت او نیست.
امام محله سلمان شهر به پرورش زنبور عسل، گوسفند، بز سانن و مرغ محلی می پردازد و کلاس هایی را هم با هدف آموزش پرورش زنبور عسل برای جوانان برگزار کرده است تا از این طریق به اشتغال آن ها کمکی کرده باشد.

ایده سبد همدلی

حجت الاسلام امیری ایده خوبی را برای جمع آوری کمک برای نیازمندان پیاده کرده است. نام این ایده سبد همدلی است و با همکاری یکی از سوپرمارکت های محله انجام می شود. لیست محتویات سبد اهدایی در سوپرمارکت نصب شده و افراد طبق توانایی خود ملزومات را خریده و بسته ها را تکمیل می کنند.
نمایشگاه فاطمی و گرامیداشت هفته بصیرت و شهادت سردار سلیمانی
یکی از کارهایی که این روزها در محله سلمان شهر در حال اجرا است برگزاری نمایشگاه بصیرت فاطمی است. این نمایشگاه در ۱۰ شب در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود. بخشی از نمایشگاه با توجه به اینکه مصادف با سالروز شهادت شهید سلیمانی و ایام هفته بصیرت است به بیانات و سیره این شهید بزرگوار و موضوع بصیرت می پردازد.

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!