مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

امام محله؛ فرمانده میدان فرهنگی در مسجد جامعه پرداز

امام محله؛ فرمانده میدان فرهنگی در مسجد جامعه پرداز
حسین فلاح مراد
0
۲۰ فروردین ۱۴۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه باید درپی تحقق و ایجاد مسجد جامعه پرداز باشیم، گفت: امام محله فرمانده میدان فرهنگی است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار بعدازظهر شنبه در جلسه شورای اداری مساجد استان با اشاره به اینکه در تدوین سندهای مربوط به مسجد باید به یکسری رابطه‌ها و الزامات توجه شود، افزود: نسبت‌ها و رابطه‌های سازمان‌ها و اسناد بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند ملی مسجد را با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در دست تدوین دارد، افزود: اگر ما سندی را بنویسیم بعد باید بگوییم که رابطه ما با سند ملی مسجد چیست و تیمی را برای تغییر و تحولاتی داشته باشیم از این رو توجه به اسناد بالادستی امری مهم و ضروری است.

وی با اظهار اینکه در تدوین سند ملی مسجد تمامی دستگاه‌ها از جمله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اوقاف و نهادها عضو هستند، افزود: همچنین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ضروری است و در این بیانیه به خودسازی، جامعه سازی و تمدن پردازی اشاره شده است.

حجت الاسلام شریف تبار یادآور شد: سند ملی مسجد باید به دنبال مؤلفه‌های مسجد جامعه پرداز باشیم و این مسجد دارای ویژگی‌هایی است و امام محله فرمانده میدان فرهنگی بوده و جغرافیای مسجد از ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر مسجد فراتر می‌رود و مسائلی نظیر کارکردهای اجتماعی و پیوست‌های تحول اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!