مسجدالقرآن چهارباغ؛ پناهگاه محرومین و پایگاه قرآنی

مسجدالقرآن چهارباغ؛ پناهگاه محرومین و پایگاه قرآنی
حسین فلاح مراد
0
۱۸ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام علاء الدین امام مسجدی است که در مسیر رفع دغدغه‌های قرآنی رهبر انقلاب قدم گذاشته و هم پناه محرومین محله است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، در مرکز شهر اصفهان و در خیابان چهارباغ در کوچه ای که مزین به نام مرحوم حاج آقا رحیم ارباب است، مسجدی خودنمایی می کند به نام مسجدالقرآن. مسجدی که شاید به نوبه خود توانسته است در مسیر رفع دغدغه های قرآنی رهبر انقلاب قدم بردارد.
آنگونه که از نام این مسجد بر می آید محور برنامه های این مسجد فعالیت های قرآنی است. حجت الاسلام سید محمدرضا علاء الدین چند سالی است امامت این مسجد را به عهده دارد.

او در خصوص فعالیت های مسجد القرآن می گوید: در این مسجد تمرکز بر روی برنامه های قرآنی و تفسیر است. محتوای تفسیر گفته شده به صورت مکتوب درآمده و در فضای مجازی و کانال ها با مردم به اشتراک گذاشته می شود.
او دلیل نامگذاری این مسجد به نام مقدس قرآن کریم را توصیه آیت الله مظاهری عنوان کرد. انتشار مطبوعات قرآنی از فعالیت هایی است که در این مسجد انجام می شود.
علاوه بر بخش مطبوعات قرآنی، کتابخانه قرآنی و مرکز پژوهش های قرآنی در این مسجد فعال است. تنها مجله فصلنامه قرآنی با نام «کوثر» در این مسجد منتشر می شود. هر هفته برنامه های قرائت قرآن روخوانی روان خوانی در مسجد برقرار است.

بیشتر بخوانید: کوچه‌های قرآنی، ابتکاری نو در ارائه برنامه‌های قرآنی+فیلم

به گفته امام محله چهار باغ در کتابخانه مسجد یک کتابخانه تخصصی در حوزه تفسیر قرآن است و ۳۰ دوره تفسیر و کتاب های قرآنی مختلف در آن موجود است. این مسجد به محوریت مرکز پژوهش های قرآنی خود تبدیل به محلی شده تا افراد کارشناس در حوزه های قرآنی گرد هم بیایند و به مباحثات علمی در خصوص موضوعات مختلف بپردازند.

آسیب های زیادی امروزه دامن گیر خانواده ها شده است همین موضوع سبب شده تا بسیاری از روحانیون و مبلیغین در این عرصه ورود کنند. حجت الاسلام علاء الدین هم به ضرورت صیانت از خانواده معتقد است از این رو تلاش می کند تا با ارائه مشاوره های مختلف به خانواده ها به رفع آسیب هایی بپردازد که آن ها را تهدید می کند.
به گفته این امام محله خوشبختانه محله چهار باغ چندان درگیر آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد نیست و این به برکت جو مذهبی است که در این منطقه حکمفرما است.
حجت الاسلام علاء الدین در خصوص کمک های مسجد به خانواده های نیازمند می گوید: با استفاده از ظرفیت بانوان خانواده های نیازمند و آبرومند را شناسایی کردیم و کمک های مردمی را جمع آوری و بین آن ها توزیع می کنیم. ۲۵ خانواده در حال حاضر تحت حمایت معیشتی مسجد قرار دارند.
این امام محله آموزش هایی را در حوزه اشتغال خانگی دیده است؛ از این رو افرادی که به دنبال ایجاد اشتغال هستند از او مشاوره می گیرند. در کنار این افراد را برای دریافت وام اشتغالزایی به نهادهای مربوطه معرفی می کند.
او حضور پررنگی در میان مردم دارد. زودتر از وقت نماز در مسجد حاضر می شود و با مردم به گفت و گو می نشیند. با کسبه محله همنشین می شود و مشکلات‌شان را می شنود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری ایکنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!